- Er din SEO gået i stå?
- Har du bare brug for et SEO eftersyn?
- Er du i tvivl om din SEO er god nok?
Så er en SEO analyse helt sikkert den rigtige vej at gå. Med en SEO analyse kan vi afdække hvilke SEO problemer der er på en given hjemmeside, både hvad angår eksterne forhold men især interne forhold som kan gøres bedre i forhold til søgemaskiner og søgemaskineoptimering.
VIRKER EN SEO ANALYSE?
Ja det virker at få lavet en SEO analyse. Både fordi vi går ind og ser efter rigtig mange forskellige detaljer på selve hjemmesiden men også fordi vi går ind og kigger på dine eksterne forhold.
Det kan blandt andet være teknisk SEO, det kan være ordstillinger, det kan være Duplicate Content huller, intern linkbuilding, backlinks og ja rigtig mange andre SEO elementer, som har en indflydelse på dine placeringer på søgemaskiner som Google.
HVAD KAN EN SEO ANALYSE GØRE FOR DIN PLACERING?
SEO analysen kan give hjemmesiden en bedre placering på Google og søgemaskiner af samme type, og ikke mindst give flere relevante besøgende på hjemmesiden. En SEO analyse kan dog ikke i sig selv give en bedre ranking eller flere besøg, da en SEO analyse kun afdækker hvor problemerne er, den implementerer ikke ændringer og anbefalinger.
Men følger man de anbefalinger som kommer ud af en SEO analyse, vil man helt sikkert få bedre placeringer på søgemaskinerne.
KONTAKT OS FOR AT HØRE NÆRMERE OM
SEO ANALYSER OG SEO RAPPORTER.
HVAD BESTÅR EN SEO ANALYSE AF?
Hos Kim Tetzlaff ApS kigger vi som skrevet på rigtig mange elementer, men her vil vi lige liste de ting vi blandt andet ser på, når vi laver SEO analyser:
- Interne og eksterne links
Vi ser på de interne og eksterne links for at se på om din linkbuilding er som den skal være. - HTML Kode
Vi ser HTML koden igennem for at se om der er nogle fejl, forkert brug af tags og mange andre ting som kan forbedre HTML koden. - Tekstoptimering
Her ser vi på indhold, metatekster, overskrifter, produktnavne, Søgeord og meget andet. - URL struktur
Problemer her kan blandt andet skabe DC, langsom indeksering, men det kan også skabe andre problemer. - Andre tiltag
Kan i gøre mere på hjemmesiden, fx flere funktioner, anderledes funktioner og måske bedre funktioner i forhold til SEO og konvertering.
- Indekseringsproblemer
Er der steder hvor det kan være problematisk for søgemaskiner at indekserer hjemmesiden. - Black Hat SEO
Bliver der brugt Black Hat SEO, og kan de give problemer og ligefrem skade hjemmesiden i det lange løb. - Hjemmesidens arkitektur
Har hjemmesiden det fokus der skal til for at søgemaskiner som Google ikke bliver forvirret? - Ranking analyse
Hvordan ligger hjemmesiden på forskellige søgeord som hjemmesiden er i dag, og er der det rigtige fokus. - Andre SEO fejl
Er der andre SEO fejl? Fx risiko for DC, Manglende tags, forkert opsatte funktioner, teknisk SEO etc.
EFTER SEO ANALYSEN KOMMER SEO RAPPORT
Ovenfor får du et hurtigt overblik over hvad vi kigger på når vi laver en SEO analyse. Der er selvfølgelig mange flere ting vi kigger på, men ovenstående giver et godt billede.
Efter vi har lavet en SEO analyse, vil du få en SEO rapport, hvori der står de punkter, vi har fundet. Samtidig vil der ud for hvert punkt være eksempler på, hvor den er gal, hvad vi anbefaler man skal gøre i stedet for og selvfølgelig også hvorfor det er bedre at lave den SEO forbedring. Yderligere står den også i en prioriteret rækkefølge, så du bare kan starte fra en ende af, og få forbedret hjemmesidens synlighed på nettet.
VI FØLGER SITUATIONEN
Vi følger samtidig også implementeringen af de SEO forbedringer som i laver på jeres hjemmeside, og kommer med lidt feedback på om de nu også er implementeret helt som vi anbefaler i SEO rapporten. Samtidig vil vi også fortælle jer om jeres synlighed er forbedret eller ikke, så i ved eksakt hvordan det går.
PRIS SEO ANALYSE
Prisen for en SEO analyse er svær at fastsætte på forhånd, da det helt og holdent kommer an på hvor dyb analysen skal være. Jo mere tid vi bruger på at lave en SEO analyse, jo flere detaljer finder vi og jo dybere bliver SEO analysen. Det betyder samtidig også at der er en SEO analyse til ethvert budget og enhver situation.
Det kommer samtidig også an på om I selv implementerer SEO anbefalingerne, eller om det er noget vi skal gøre for jer. I 90% af tilfældene har vores kunder valgt selv at prøve til en start, både for at lærer SEO, men også for at være bedre rustet når de laver nye sider eller nye funktioner.