SEO analyse – Få styr på din SEO gennem en hjemmesideanalyse

En SEO analyse, også kendt som en søgemaskineoptimeringsanalyse, er en vurdering af en hjemmeside eller et websteds nuværende tilstand med henblik på at identificere styrker, svagheder og muligheder for forbedring med hensyn til søgemaskineoptimering. Analysen kan omfatte en gennemgang af hjemmesidens tekniske struktur, indhold, søgeord, links og andre faktorer, der påvirker dens synlighed i søgeresultaterne.
Formålet med en SEO-analyse er at identificere områder, der kan optimeres for at øge hjemmesidens rang i søgemaskinernes resultater og dermed øge synlighed, trafik og konverteringer.
seo analyse - Hjemmeside analyse
  • Er din SEO gået i stå?
  • Har du bare brug for et SEO eftersyn?
  • Er du i tvivl om din SEO er god nok?

Så er en SEO analyse helt sikkert den rigtige vej at gå. Med en analysen kan vi afdække hvilke SEO problemer der er på en given hjemmeside, både hvad angår eksterne forhold men især interne forhold som kan gøres bedre i forhold til indeksering, placering og søgemaskineoptimering.

Formålet med en SEO analyse er at identificere områder, der kan optimeres for at øge hjemmesidens rang i søgemaskinernes resultater og dermed øge synlighed, trafik og konverteringer. Herunder er nogle af de områder som jeg ser på i en analyse

  • Interne og eksterne links
    Vi ser på de interne og eksterne links for at se på om din linkbuilding er som den skal være.
  • HTML Kode
    Vi ser HTML koden igennem for at se om der er nogle fejl, forkert brug af tags og mange andre ting som kan forbedre HTML koden.
  • Tekstoptimering
    Her ser vi på indhold, metatekster, overskrifter, produktnavne, Søgeord og meget andet.
  • URL struktur
    Problemer her kan blandt andet skabe DC, langsom indeksering, men det kan også skabe andre problemer.
  • Indekseringsproblemer
    Er der steder hvor det kan være problematisk for søgemaskiner at indekserer hjemmesiden.
  • Andre tiltag
    Kan i gøre mere på hjemmesiden, fx flere funktioner, anderledes funktioner og måske bedre funktioner i forhold til SEO og konvertering.
  • Hjemmesidens arkitektur
    Har hjemmesiden det fokus der skal til for at søgemaskiner som Google ikke bliver forvirret?
  • Ranking analyse
    Hvordan ligger hjemmesiden på forskellige søgeord som hjemmesiden er i dag, og er der det rigtige fokus.
  • Black Hat SEO
    Bliver der brugt Black Hat SEO, og kan de give problemer og ligefrem skade hjemmesiden i det lange løb.
  • Andre SEO fejl
    Er der andre SEO fejl? Fx risiko for DC, Manglende tags, forkert opsatte funktioner, teknisk SEO etc.

Find herunder svaret på alt fra hvad en SEO analyse er, men også hvornår og hvorfor man laver den

Hvornår laver man en SEO analyse?

En SEO analyse kan udføres på ethvert tidspunkt, men det anbefales normalt at udføre en analyse inden opstarten af et nyt websiteprojekt eller når der er behov for at forbedre synligheden og rangeringen på søgemaskiner som Google. En SEO analyse kan også udføres som en del af en løbende optimeringsproces for at sikre, at websitet er optimeret til at tiltrække og fastholde relevant trafik.

Hvad er en SEO analyse?

En SEO analyse er en systematisk gennemgang og vurdering af en hjemmeside eller en online platform med det formål at identificere og optimere de faktorer, der påvirker dens synlighed og placering i søgemaskinernes organiske søgeresultater. Analysen fokuserer på at forbedre webstedets rangorden i søgemaskiners resultatsider og dermed øge antallet af besøgende og potentielle kunder.

Hvad indebære en SEO analyse?

En SEO analyse indebærer typisk en grundig gennemgang af webstedets arkitektur, indhold, nøgleord, metatags, links og andre tekniske elementer, der påvirker dets synlighed i søgemaskinerne. Analysen omfatter også en konkurrent analyse, hvor andre relevante websteder inden for samme branche undersøges for at identificere styrker og svagheder og dermed udarbejde en effektiv strategi.

Hvad er formålet med en SEO analyse?

Formålet med en SEO analyse er at identificere, forstå og rette eventuelle tekniske fejl og uoverensstemmelser, der kan påvirke webstedets placering i søgemaskinernes resultater. Ved at optimere disse faktorer kan man øge webstedets synlighed, trafik og konverteringsrater, hvilket igen kan øge virksomhedens online tilstedeværelse og indtjening.

Sådan laves en SEO analyse

Det starter med at du kontakter mig for at få lavet en analyse af din hjemmeside, søgeord og rangeringer på google. Har du allerede adgange til værktøjer du bruger, er det en god ide at give mig adgang så jeg kan bruge de data også i mine analyser.

Når du har kontaktet mig, så vil jeg påbegynde indsamlingen af data, her bruger jeg specifikke værktøjer til at indhente alle mulige forskellige data om din hjemmesides hastighed, placeringer, tekniske data, billeder, html kode, schema og meget mere. Både onpage SEO analyse og offpage analyse bliver foretaget. Hvis du har givet mig adgang til de værktøjer du bruger, så kommer de også med i indsamlingen af data. Data er vejen til den gode analyse.

Under SEO analysen, vil jeg skrive en SEO rapport som du i sidste ende vil modtage, det er her du får alle de punkter jeg finder, samt hvad jeg mener du kan lave anderledes så brugervenligheden bliver bedre. Hvis du ikke vidste det, jo mere brugervenlig en hjemmeside er jo bedre er den også placeret i søgemaskinerne.

Efter jeg har lavet en SEO analyse, vil du få en SEO rapport, hvori der står de punkter, jeg har fundet. Samtidig vil der ud for hvert punkt være eksempler på, hvor den er gal, hvad vi anbefaler man skal gøre i stedet for og selvfølgelig også hvorfor det er bedre at lave den SEO forbedring. Du vil ofte også modtage en del excel filer hvor der er urls mm. så du nemt kan se hvilke urls der er problemer med.

Og så skal du sådan set bare læse SEO rapporten og påbegynde rettelserne en efter en, og en dag mærke forskellen på de tiltag du har lavet. Husk at der kan gå op til 18 måneder før et tiltag slår igennem, det er udelukkende Google der bestemmer det.

Jeg står til din rådighed når tingene skal implementeres

Jeg følger samtidig også implementeringen af de SEO forbedringer som I laver på jeres hjemmeside, og kommer med lidt feedback på om de nu også er implementeret helt som jeg anbefaler i SEO rapporten. Samtidig vil jeg også fortælle jer om jeres synlighed er forbedret eller ikke, så i ved eksakt hvordan det går.

PRIS SEO ANALYSE

Jeg tilbyder ikke gratis seo analyse, men du kan på hjemmesiden her læse en del om de forskellige ting som gør sig gældende når vi snakker SEO og hastighed 100% gratis.

Prisen for en SEO analyse er svær at fastsætte på forhånd, da det helt og holdent kommer an på hvor dyb analysen skal være. Jo mere tid jeg bruger på at lave en SEO analyse, jo flere detaljer jeg finder, jo dybere bliver SEO analysen. Det betyder samtidig også at der er en SEO analyse til ethvert budget og enhver situation.

Det kommer samtidig også an på om I selv implementerer SEO anbefalingerne, eller om det er noget jeg skal gøre for jer. I 90% af tilfældene har vores kunder valgt selv at prøve til en start, både for at lærer SEO, men også for at være bedre rustet når de laver nye sider eller nye funktioner.

KONTAKT OS FOR AT HØRE NÆRMERE OM
SEO ANALYSER OG SEO RAPPORTER.