Ranking analyse

Hvordan er dine placeringer på søgemaskiner som Google?

Med en ranking analyse kan vi løbende holde øje med dine rankings, komme med tips og se på hvordan det bevæger sig over tid men også på den korte bane. Jeg kan tilbyde en månedlig rapport, som du kan bruge til både at se på hvilke sider der ranker og hvordan de ranker.

Få syn for sagen og find ud af hvordan du ligger på forskellige søgeord

Hvad er en ranking analyse?

Synonymer: Ranking analyse, placerings analyse, analyse af rankings, rank analyse

En ranking analyse er en analyse inden for SEO verdenen, hvor man finder frem til ens hjemmesides placering på søgemaskiner som fx Google. Normalt laver man ikke en såkaldt ranking analyse på få søgeord, men man laver en analyse på mange hundrede, tit tusinder af søgeord (Læs: Hvad er søgeord) og fraser. Ranking analysen viser både hvordan hjemmesiden er placeret på forskellige søgeord, men den vil også vise hvordan hjemmesidens synlighedsprocent er.

Rankinganalyser kan også blive foretaget så det både er din hjemmeside, men også dine konkurrenters hjemmesider der bliver analyseret på de samme ord. Det vil derfor give dig et indblik i hvordan du klare den i forhold til dine konkurrenter, samt give et indblik i hvor dine konkurrenter fokuserer og måske mangler af fokusere.

I mange tilfælde kan man også se hvor effektivt et søgeord er, forstået på den måde, at man kan se om man rent faktisk fokuserer de rigtige steder, ved at se på data såsom antal søgninger, konkurrencen på ordet samt antal søgeresultater.

Så det siger lidt sig selv at det er en god ide at foretage en ranking analyse, for at man kan finde frem til hvordan det går, og ikke mindst om det egentlig går som det skal.

Hvad betyder ranking?

Synonymer: Ranking, Placering, Ranker, ranke

Ordet Ranking bliver brugt i seo verdenen om ens placering på søgemaskinerne. Det betyder derfor bare, placering på søgemaskinerne. Altså fx hvordan ranker jeg på Google, er det samme som at sige, hvordan er min placering på Google.

Når man skal finde ud af hvordan man ranker, bruger man det der i SEO (læs: hvad er SEO) verdenen hedder en Ranking analyse. Gennem denne ranking analyse finder man frem til hvordan man ranker på mange forskellige søgeord, og ud fra de placeringer danner man sig et billede af hvordan ens synlighedsprocent er, altså hvor synlig man er på søgemaskiner som fx Google.