Tilbud på hastighedsoptimering lige nu

Søgeordsanalyse

Analyse af søgeord, skaber bedre og mere relevante placeringer

Med en søgeordsanalyse ved du eksakt hvor du skal fokuserer, hvilke ord og fraser du skal have med i dine tekster, links, og ikke mindst hvilket fokus dit eksterne arbejde skal have og ikke skal have. Det gør din SEO meget stærkere og giver din hjemmeside flere besøgende.

Er du sikker på at du har skrevet dine tekster med de korrekte søgeord og søgefraser? Og er du sikker på at du har linkbuildet med de rette søgeord og fraser som ankertekst? De fleste vil svare måske. Og det er her en søgeordsanalyse kommer ind i billedet.

Med en søgeordsanalyse vil du blive helt sikker på hvilke ord du skal skrive i dine tekster, og hvilke ord du skal bruge for at højne din online synlighed. En søgeordsanalyse går i alt sin enkelthed ud på at man analysere sig frem til hvilke ord dine kommende brugere eller kommende kunder søger på når de skal finde netop din service eller dine produkter.

Samtidig vil du også blive opmærksom på hvilke ord det er bedst at fokusere på, hvilke søgeord der giver din hjemmeside mest værdi, og ikke mindst hvilke søgeord der er svære eller nemme at forøge din synlighed på.

En søgeordsanalyse, eller også kaldet søgeordsoptimering er noget af det første man bør lave, når man vil have højere synlighed på søgemaskinerne via søgemaskineoptimering. Både fordi det er vigtigt i de tekster man skriver, de interne links man har på hjemmesiden og de tekster og backlinks man får fra eksterne kilder.

Hvad er et søgeord eller en frase?

Synonymer: søgeord, keywords, søgeordssætninger, søgeords fraser

Søgeord er de ord som folk bruger til at finde en bestemt ydelse eller et bestemt produkt eller produkttype på nettet. Typisk bruges søgemaskinen Google til dette. Ja du har helt sikkert selv brugt en søgemaskine til at finde informationer eller produkter på nettet. Det du så skriver for at finde informationen eller produktet er et søgeord eller en søgeordsfrase.

Et andet eksempel er på denne side, der har jeg valgt at fokuserer på søgeordet: søgeord, når du så søger på google med ordet søgeord, så kommer KTJ-Media.dk frem på dette ord. Det er ikke sikkert at det er på første side, da det også kommer an på den konkurrence og det arbejde vi ellers har lagt i at søgemaskineoptimere lige netop denne side om søgeord.

Det er derfor vigtigt at når man vil søgemaskineoptimere sin hjemmeside, at man bruger disse søgeord, da Google ellers ikke vil vise lige netop din hjemmeside i en eventuel søgning på Google.

Men før din hjemmeside kommer frem på en relevant søgning med relevante søgeord, er det endnu vigtigere at finde ud af hvordan din målgruppe søger på Google, og det er her søgeordsoptimering kommer ind i billedet. Uden søgeordsoptimering ved du reelt set ikke om de søgeord du ville have brugt i dine tekster, title, overskrifter, interne og eksterne links etc. er de helt rigtige at bruge.

Hvad er en søgeords analyse?

Synonymer: Analyse af søgeord, Søgeord analyse, Keyword analyse, nøgleordsanalyse, analyse af nøgleord, analyse af søgefraser

En søgeordsanalyse hurtigt fortalt, bruges til at finde ud af hvilke keywords man skal fokusere på og hvilke man ikke skal. Før man søgemaskineoptimerer sin hjemmeside, er det altid en god idé at lave en søgeords analyse, både for at finde frem til ord man ikke lige havde tænkt over at der også søges på, men også for at finde ud af hvor mange der reelt søger på de ord og hvilke der er bedst at bruge. Læs vores SEO TIPS og få mere information omkring søgeordsanalyser.

Hvornår bruger man søgeord og søgefraser?

Jo det er egentlig meget enkelt, så snart du markedsføre dig på nettet skal man tage brug af søgeord og søgefraser. Det er fx:

  • I sine tekster på hjemmesiden
  • I sin interne linkbuilding
  • I sin menustruktur
  • I sin navngivning af filer og billeder
  • På ”title” og ”alt” attributter
  • I de tekster som du bruger til at beskrive din virksomhed/hjemmeside på andre websites
  • I ankertekster i de backlinks som du skaber på en naturlig måde, via omtale på nettet.
  • I artikler, pressemeddelelser, Sociale medier etc.

Som du nok kan se, er det vigtigt at bruge disse søgeord og fraser over alt, hvilket er derfor det er noget af det første man bør få foretaget, hvis ikke man allerede har foretaget en søgeordsanalyse. Man skal dog til hver en tid huske at variere sine søgeord og fraser man bruger i sine tekster og links til hjemmesiden og internt på hjemmesiden, da du ellers kan blive ramt af google pinguine updaten, som netop ser på det.

Målet er kvalitet

Det er mit mål at levere kvalitetsløsninger med høj fokus på hastighed og teknisk seo. Uanset om der er tale om små eller store løsninger, vil fokus altid være på hastighed og teknisk seo.